Melancholia, un film de Lars Von Trier

Pentru "luna lui marte" - Ipostaze ale femininului in filmele lui Lars von Trier- Melancholia (2011), un film care nu poate fi uitat.

Melancholia, cu Kirsten Dunst deschizand pelicula cu o figura suprinzatoare de Ofelia shakesperiana - imbracata in mireasa, plutind printre nuferi ofiliti, cu un mirific buchet de lacramioare in brate. Aparent o imagine a puritatii neimplinite, insa...de fapt aici nu se ascunde decat refuzul unei femei de a merge mai departe, refuzul lumii de mai procrea, refuzul naturii de a se mai perpetua pe sine insasi pentru ca...lumea este malefica, natura este malefica. Iar femeia, in toata complexitatea ei, este o intruchipare perfecta a acestui rau al lumii. In film ea il respinge pe un mire inocent, indragostit, gata sa faca orice pentru a-i deschide drumul spre un nou inceput. Melancholia insa isi spune cuvantul sub forma unui cataclism planetar care pune punct tuturor lucrurilor. Cateva momente aseaza glorios aceasta durere a sfarsitului, resemnarea femeii care stie ca totul s-a sfarsit. Suferinta exista si este nemarginita, insa asta nu o impiedica pe Kirsten alias Justine sa-si infatiseze trupul gol in lumina Melancholiei, asemenea unei vrajitoare care-si oteleste sinele pentru a infrunta mai departe inerentul ei final.


Fuga lui Claire (Charlotte Gainsbourg) cu copilul in brate printre copaci este o alta intruchipare a femininului-  de data aceasta a maternitatii pline de durere. Femeia ratacita intre pierderea sotului ce parea in sprijin al intregii ei existentei si imposibilitatea de a-si putea apara copilul - iata imaginea disperarii. O situatie fara iesire in care femeile se dovedesc a fi puternice - infruntarea cu luciditate a destinului intunecat aduce cu sine usurarea. Refugierea intr-o pestera imaginara nu inseamna de fapt decat acceptarea faptului ca vor pieri in praf de stele odata cu blandetea distrugatoare a planetei ucigase. Melancholia - un sfarsit acceptat, asumat, al unei lumi care-si cunoaste raul. Melancholia-identificarea femeii cu natura, a barbatului cu ceea ce este in plus, decorativ doar pentru a potenta un cadru atat de complex. Totul intr-un cadru decadent, crepuscular, presarat cu pasari si ninsori cu soare. Prea tarziu, prea devreme, prea mult. The end
.

Pentru cine este interesat de o lume magica, recomand acest film.

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
925 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Irina-Lazar Marţi, 01 Martie 2016

Etichete pentru acest articol:

filme altfel, filme magice


S-ar putea sa va intereseze si:

Spectacolul este realizat de teatrul "Marin Sorescu" din Craiova in colaborare [..]
citeste si comenteaza
Pentru ca vacanta inseamna soare, plimbari vacante si relaxare-orice ar presupune asta [..]
citeste si comenteaza
Înainte să scriu rândurile care urmează, m-am întrebat despre care film ar fi mai [..]
citeste si comenteaza
Cu toate ca nominalizarile la Academy Awards sunt programate a fi anuntate la sfarsitul [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

poezie pentru iubiri recurente, pentru cei care vor s-o ia de la capat sau pentru inimi ardente [..]
citeste si comenteaza
Birdman (The unexpected Virtue of Ignorance) - 2014, Omul Pasare sau Virtutea nesperata a [..]
citeste si comenteaza
Pentru "luna lui marte" - Ipostaze ale femininului in filmele lui Lars von Trier- [..]
citeste si comenteaza
15 ianuarie 1850, ziua in care s-a nascut Mihai Eminescu. Anul, de fapt, nu mai conteaza, nu mai [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate