Renuntarea la fumat, tehnici ale dr. Dmitri Avdeev

Dmitri Alexandrovici Avdeev - personalitate de origine rusa - este psihiatru, psihoterapeut si specialist in psihologie medicala. Desi interesele lui privind sanatatea psihica, emotionala si fizica este vasta, renuntarea la consumul tutunului face parte din preocuparea acestuia.

In cartea Depresia ca patima si ca boala (2016), autorul dr. Dmitri Avdeev face o incursiune in captivanta realitate a depresiei. Cartea este scrisa in ton psihologic, iar informatiile despre cercetarile facute de-a lungul timpului au concluzionat importanta studierii depresiei in vederea vindecarii.

Scopul cunoasterii depresiei este pentru a sti sa ii facem fata zi cu zi, autorul prezinta si ajutor alternativ precum: medicatia cu ceaiuri naturiste, sportul, drumetiile, terapia, consilierea, schimbarea alimentatiei etc.

Unele dintre sfaturile Dr. Avdeev priveste renuntarea la fumat. Fragment din carte:

“1. Obiceiurile noastre rele depind in mare masura de nevrozitate, anxietate, tensiune emotionala excesiva.

2. Delimitati cele mai importante tigari ale zilei, analizati motivele psihologice pentru care fumati si eliminati „tigarile de prisos”. Dupa aceea micsorati numarul tigarilor importante cu una la trei zile si fixati-va termenul la care veti renunta total la fumat.

3. Dimineata straduiti-va sa amanati cat mai mult momentul cand fumati prima tigara.

4. Daca vi s-a facut pofta de fumat nu scoateti tigara din pachet,  nu luati tigara in maini, macar vreme de cateva minute.

5. Nu fumati pe stomacul gol.

6. Daca v-ati lasat de fumat cu totul, amintiti-va ca dupa o vreme (2-3 saptamani) poate aparea un disconfort de tipul sindromului de abstinenta, intrucat organismul a ramas lipsit de produsul de consum ale carui componente au patruns deja in profunzimea proceselor metabolice. [...]

Se mai poate recomanda clatirea cavitatii bucale cu solutii de bicarbonat de sodiu (o lingurita la jumatate de pahar de apa), cu o solutie diluata de permangant de potasiu sau cu ceai de musetel. In primele 7-10 zile de la incetarea fumatului, clatirea trebuie repetata la fiecare 3-4 ceasuri.”

 

Renuntarea la fumat este inca considerat un sport extrem, la fel si suma total anunala investita in tigari. Tehnicile prezentate mai sus au ajutat intr-adevar la renuntarea totala, daca au fost respectate intru totul instructiunile.

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
491 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Cristina-Nechita Miercuri, 29 Martie 2017

Etichete pentru acest articol:

renuntarea la fumat, tutun, depresie, tehnici pentru renuntarea la tigari, psihologie



S-ar putea sa va intereseze si:

Marturisesc cu sinceritate ca atunci cand ma decid sa-mi cumpar o carte recurg la unul [..]
citeste si comenteaza
“Promisiunea este datorie curata!”, asa spune un proverb romanesc si fiindca nu-mi [..]
citeste si comenteaza
James Borg este un magician care si-a concentrat atentia spre mecanismele gandirii si [..]
citeste si comenteaza
Motto: „Destinul nu poate fi pacalit.” La prima vedere, „Platonia”, cartea scrisa [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Conform Grupului de Studiu al Consiliului Europei s-a hotarat adoptarea unei descrieri a [..]
citeste si comenteaza
Creierul este numit si encefal. El constituie partea sistemului nervos central aflat in interiorul [..]
citeste si comenteaza
Filmul spune povestea a 4 femei puternice, independente si cu ocupatii diferite. Solidaritatea [..]
citeste si comenteaza
Cu ceva vreme in urma, cand eram copii, asociam sarbatorile de Craciun si Anul Nou cu vacanta mica [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate