5 motive sa citesti despre branding

“Branding pe frontul de est”, carte scrisa de Aneta Bogdan, nu se adreseaza numai celor care lucreaza in marketing, comunicare si branding, ci si tinerilor antreprenori si celor care vor sa inteleaga necesitatea brandingului si evolutia acestuia in Romania dupa 1989.

Dupa cum sustinea si Wally Olins, consultant renumit de branding, este de apreciat efortul depus de Aneta Bogdan in crearea unor branduri intr-o tara in care brandurile au fost asimilate pana in 1989. Brandingul poate exista in contextul unei piete libere, insa acest context nu era conform ideologiei comuniste.

 

branding.jpg

Motivele care m-au determinat sa studiez cu placere si sa recomand aceasta carte sunt urmatoarele:

1. Cartea cuprinde atat notiuni referitoare la branding, cat si brand facts si brand story cu branduri locale, precum BitDefender, Dedeman, Dacia, Mobexpert si branduri globale, cum ar fi P&G, MTV, Ikea, Apple, Starbucks etc.

2. Marca sau brand? Referitor la confuzia termenilor “marca” si “brand”, autoarea prezinta brandul ca fiind relationarea rationala si emotionala dintre produs si publicul tinta, avand ca scop final adaugarea valorii unei afaceri.

3. Branduri globale vs. branduri locale: avantajul celor globale este ca respecta promisiunea facuta, spre deosebire de cele locale, care nu reusesc sa livreze constant promisiunea. In schimb, brandurile locale reusesc sa ne seduca mai usor decat cele globale, fiind mai aproape de trairile noastre culturale.

4. Ce este brandul si care este rolul lui? Brandul ajuta diferentierea, brandul inseamna valoare, brandul este o promisiune respectata, brandul inseamna reputatie – P&G fiind cel mai bun exemplu in acest sens.

Brandul este necesar in realizarea marketingului, deoarece conceptele de mix de marketing, pozitionarea produsului si integrare au nevoie de o piatra de bolta care sa le tina impreuna.

5. Notiunile de brand engagement si branding intern sunt definite clar, iar referitor la acestea se vorbeste si despre influenta lor in relatia angajat – angajator.

Brand engagement – conceptul de branding intern – se refera la interfata cu angajatul, la experientele pe care angajatul le are cu angajatorul intr-un anumit context. Este fundatia invizibila pe care se cladeste brandul extern. Angajatii sunt capabili sa demonstreze valoarea de brand prin comportamentul lor zilnic. Brand engagement e un proces care se construieste si se dezvolta in timp, prin sesiuni de training si workshop, comunicare interna etc.

Brandingul intern este un concept mult mai complex si mai greu de condus decat cel extern. Acesta construieste relatii de tip win-win intre angajat si angajator care au ca rezultat cresterea calitatii vietii angajatilor si a relationarii angajatilor cu clientii.

Nota obtinuta:
10 (1 vot)
726 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Alexandra-Crisan Vineri, 19 Februarie 2016

Etichete pentru acest articol:

branding, marketing, carte, brand



S-ar putea sa va intereseze si:

Motto: „Destinul nu poate fi pacalit.” La prima vedere, „Platonia”, cartea scrisa [..]
citeste si comenteaza
Traim intr-o lume in care comunicarea este elementul de baza, iar relatiile interumane [..]
citeste si comenteaza
Va propun IUBIRE\ LOVE. Am gasit-o la „Librarium”, aproape ascunsa, in format [..]
citeste si comenteaza
Scriitoarea Simone Elkeles a fost desemnata scriitoarea anului 2008 din statul Illinois [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Stim deja ca atat cateii, cat si pisicile, pot strica diverse obiecte din casa sau chiar bradul [..]
citeste si comenteaza
Oameni zambitori, calmi si foarte amabili, dispusi sa-si „rupa” cateva secunde din timpul lor [..]
citeste si comenteaza
Daca ai circulat macar o data cu orice mijloc de transport in perioada sarbatorilor de iarna, cu [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate