Intarirea sistemului imunitar in sezonul rece

pbfd-sanatate-terapii-cresterea-imunitatii

Odata cu racirea vremii, intarirea sistemului imunitar este o prioritate pentru cei care doresc sa nu se imbolnaveasca, in sezonul rece. In această iarna, ce-i drept, nu avem parte de temperaturi foarte scazute, insa, suntem predispusi la slabirea sistemului imunitar.

Schimbarile de temperatura pot slabi sistemul tau imunitar, iar acesta nefiind in cea mai buna forma, trebuie ajutat sa se intareasca. Racelile sunt foarte dese, in aceasta perioada a anului. Aceasta boala nu te va lasa sa muncesti, sa te odihnesti si iti va crea o stare de disconfort. O stare de sanatate generala buna si un sistem imunitar puternic sunt esentiale pentru a preveni afectiunile asociate cu aceasta perioada a anului. Atunci cand lucreaza in mod corespunzator, sistemul de aparare poate tine deoparte problemele de sanatate. Daca sistemul imunitar este epuizat, bacteriile, virusurile sau toxinele pot coplesi corpul. Astfel, trebuiesc adoptate obiceiuri sanatoase de viata care pot ajuta la imbunatatirea imunitatii. Exista cateva schimbari pe care le poti face in dieta si stilul tau de viata pentru a avea un sistem imunitar mai puternic.

 

Iata ce este esential pentru a trece peste iarna, fara probleme de sanatate:

Vitamina C

Pastilele sau suplimentele pentru stimularea sistemului imunitar nu ajuta la imbunatatirea imunitatii pentru intreaga viata. Vitamina C ajuta la o buna pregatire a celulelor. Surse din care putem ne putem lua aceasta „vitamina a imunitatii” sunt portocalele, afinele, coacazele, kiwi, broccoli si conopida. De asemenea, suplimentele cu vitamina C si acidul ascorbic sunt cea mai pură forma de vitamina C. Totusi, pot provoca afectiuni la nivelul stomacului.

 

Fructele si legumele

Fructele si legumele sunt sursele ideale de vitamine. Ele sunt esentiale in cladirea sistemului imunitar. Totusi, in cazul citricelor, coaja nu este recomandata. Ele pot fi tratate cu pesticide. Salatele trebuie sa fie sursa ta de energie, in perioada iernii. Profita de faptul ca iarna nu trebuie sa consumi foarte multe grasimi si la cina rasfatate cu o salata.

 

Hidratarea organismului

Hidratarea organismului este cea mai esentiala pentru pastrarea sanatatii sau pentru insanatosire. Opt pahare de apa sau ceai cald sunt necesare pentru a avea un organism sanatos. Ceaiul cald are proprietatea de a pastra caile respiratorii curate. De asemenea, sucurile de fructe si smoothie-urile sunt si ele recomandate. In schimb, bauturile dulci si sucurile sunt de evitat. Supa este un alt aliment pe care ne putem baza, atunci cand sistemul imunitar este in declin. Supa de pui este un remediu natural. Ea contine colagen, aminoacizi si de nutrienti care previn inflamatiile, intarind sistemul imunitar. Totusi, cea mai recomandata ramane supa de legume, care este un izvor de vitamine.

 

Haine adecvate

Pe timp de iarna, moda nu mai reprezintă o importanta.  Confortul si caldura corpului tau trebuiesc puse pe primul loc. Totusi, unele greseli nu ar trebui sa le faci sub nicio forma. Nu uita ca atunci cand pleci de acasa trebuie sa iei caciula sau esarfa cu tine. De asemenea, nu uita ca pe sub geaca sau palton sa ai un pulover gros.

 

Zinc

Usturoiul este un antibiotic natural. El este folosit de secole pentru efectul sau de intarire a organismului, deoarece contine substante care combat infectiile si distrug bacteriile. Scoicile, de asemnea, sunt foarte bogate in zinc. Acesta este un mineral care asigura un sistem imunitar sanatos si ajuta la o vindecare rapida a ranilor.

Un articol de: Lavinia Barbu

Photo by: pixabay.com 

Nota obtinuta:
10 (3 voturi)
372 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Luni, 12 Februarie 2018

Etichete pentru acest articol:

cresterea imunitatii


S-ar putea sa va intereseze si:

Daca ai ales sa traiesti sanatos, sa inlocuiesti e-urile cu plantele si sa adopti un stil [..]
citeste si comenteaza
Esentele florale se obtin din florile plantelor si arborilor. Preparate in apa si [..]
citeste si comenteaza
Apa e ultima la care va ganditi atunci cand intampinati probleme de sanatate. Cu toate [..]
citeste si comenteaza
Cele mai multe gospodine folosesc telina pentru a imbunatati gustul mancarii, insa este [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Sunt atat de multe prejudecati emise in legatura cu tatuajele incat o femeie care alege sa se [..]
citeste si comenteaza
Reprezentant al realismului psihologic, Knut Hamsun(1859-1952) este un scriitor norvegian distins [..]
citeste si comenteaza
Globalizare si identitate. Odata cu procesul globalizarii se ridica o intrebare fundamentala: mai [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate