Canicula. Sfaturi pentru o vara cat mai racoroasa

sfaturi_canicula

Conform Administratiei  Nationale de Meteorologie, vara anului 2013 se anunta a fi una extrem de calduroasa, cu temperaturi  peste limita normalului. De aceste schimbari climatologice severe  sunt  vizate atat persoanele mai in varsta, cat si tinerii sau copiii. Si cum vara este abia la inceput, este  recomandata  luarea unor masuri esentiale, ce vin sa faca mai putin simtite efectele caniculei  asupra organismului.

O prima masura in lupta cu canicula sta in evitarea plimbarilor, a drumurilor, chiar si al activitatilor ce tin de ingrijirea casnica, intre orele 11.00-18.00. In acest interval de ore, soarele “arde” cel mai tare si poate afecta, in special, persoanele cu riscul cel mai crescut la afectiuni, persoane ca cele care sufera de boli cardiace si respiratorii, dar si persoanele mai in varsta, copiii sau gravidele. De asemenea, persoanelor sportive le este recomandata iesirea in primele ore ale diminetii sau seara, datorita posibilitatii de crestere a rezistentei organismului la efectele deranjante ale caniculei.

Imbracamintea joaca si ea un rol esential in diminuarea efectelor nocive asupra organismului. Astfel, pe timp de canicula, specialistii recomanda purtarea hainelor confectionate din tesaturi cat mai naturale cu putinta, lejere, subtiri, in culori cat mai deschise, daca nu, chiar albe. Accesoriile care, pentru unii pareau destul de nesemnificative in trecut, se transforma automat in adevarate “arme” impotriva razelor periculoase ale soarelui, printre acestea nelipsite fiind umbrelele, ochelarii de soare, dar si palariile.

Pe timpul caniculei, organismul are nevoie de minimum 2 litri de apa pe zi, astfel ca sunt recomandate consumurile cat mai dese de lichide, in special, in timpul unei iesiri sau a unei deplasari pe  timp mai indelungat. In scopul hidratarii organismului intr-un mod cat mai benefic, consumul de alcool (duce la deshidratare) si cafea (sau lichidele ce pot contina cofeina) trebuie eliminat  in totalitate.  Produsele de origine animala din alimentatie trebuie si ele reduse semnificativ, fiind totodata, inlocuite cu unele mai sarace in grasimi, ce pot duce la o mai buna functionare a organismului deja afectat de schimbarile climatice extreme.

Consumul de fructe si legume nu trebuie sa lipseasca din alimentatia pe timpul verii. Sunt recomandate gustarile cat mai racoroase si mai usoare. Fructele, dar si salatele de legume pot  inlocui o anumita cantitate de consum de lichide, in momentul in care situatia o cere. Cu toate acestea, atat lichidele, cat si dulciurile, mai exact deserturile reci, ca de exemplu, salata de fructe, sunt recomandate a fi consumate la temperatura camerei si nu foarte reci. De ce? Consumul produselor cat mai reci nu fac decat sa amplifice si mai tare starea de disconfort a organismului, prin deshidratare, datorita transpiratiei produse in urma consumarii acestora.

Locuintele trebuie sa fie aerisite in mod  constant, fie prin folosirea unui aparat de aer conditionat sau al unui ventilator, insa nu abuziv. Temperatura nu trebuie a fi una foarte rece, ci una suportabila, comparativ cu cea de afara. O diferenta prea mare de temperatura nu poate duce decat la aparitia unor migrene, dar si a unor raceli deloc placute. O alta recomandare, la fel de importanta ca si restul masurilor luate pe timpul caniculei, sta in protejarea locuintelor cu ajutorul jaluzelelor. Astfel, temperatura camerei poate fi controlata si, in acelasi timp, mai scazuta, oferind, totodata, un mediu placut pe timpul zilei, cand organismul resimte cel mai bine disconfortul creat de canicula apasatoare.

Un articol de: Roxana Florescu

Nota obtinuta:
10 (4 voturi)
1417 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Marţi, 16 Iulie 2013

Etichete pentru acest articol:

sfaturi canicula, sfaturi pe timp de canicula, hidratare organism


S-ar putea sa va intereseze si:

Retentia de lichide apare atunci cand apa nu este eliminata din tesuturile [..]
citeste si comenteaza
« Sanatate » este primul cuvant care trebuie sa ne vina in minte atunci cand ne gandim [..]
citeste si comenteaza
Ce este astenia Cum se manifesta Cateva sfaturi practice pentru [..]
citeste si comenteaza
Caldura se pare ca ne da mult de furca si ca nu prea mai gasim arme pentru a lupta [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Speram candva sa il regasesc si sa ii reamintesc clipele unice pe care le-am trait impreuna. Dar nu [..]
citeste si comenteaza
Costumul de baie reprezinta un obiect vestimentar de baza in perioada estivala, iar in acest sezon [..]
citeste si comenteaza
De-ai vrea vreodata sa ma ierti Dar cu blandete sa ma certi [..]
citeste si comenteaza
In piete sau in supermarket-uri oferta de fructe este foarte variata tot timpul anului, de la cele [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate