Cum obtinem rezultate mai bune cand mergem la sala

Ai platit abonamentul la sala? Foarte bine! Ai inceput sa mergi la sala? Foarte bine! Daca tot ai dat niste bani si ai renuntat la canapeaua confortabila de acasa pentru banda din sala de sport, fa astfel incat sa merite efortul.

 
Nu este suficient sa te prezinti la fata locului, invata sa lucrezi corect si respecta cativa pasi simpli pentru a maximiza rezultatele.
 
Asteptari realiste
De cate ori pe saptamana iti permite timpul sa mergi? De 2 ori, de 3 ori, de 4 ori? Stabileste dinainte rutina aceasta pentru a nu risca sa mergi la inceput zilnic, sa te epuizezi, dupa care s-o raresti treptat pana renunti cu totul. 
In plus, trebuie sa ai in vedere ce vrei sa reusesti acolo: sa slabesti? sa iti tonifiezi corpul si sa ii dai o forma armonioasa? In primul rand, ca sa ajungi de definerea formelor trebuie mai intai sa slabesti. In al doilea rand, daca vrei sa slabesti cu exercitii cardio (stepper, banda, bicicleta eliptica) ai grija sa suplimentezi cu o dieta pe masura. Numai cu cardio nu vei slabi daca nu scazi numarul de calorii pe care le mamanci. La polul opos, exercitiile de forta (lucrul cu greutati) sunt excelente in tonifiere, insa necesita ingerarea unui numar mai mare de calorii care sa iti permita sa duci astfel de antrenamente la capat.
 
Sportul nu iti modifica conformatia corpului
Poate ai fundul mare si de el vrei sa scapi, insa tine minte ca al tau corp este o masinarie complexa, nu este o sculptura in mana artistului care poate sa iti ciopleasca numai fundul. Cand e sa dai jos, dai de peste tot.
Iar daca nu ai conformatia de clepsidra, n-ai decat sa lucrezi 7/7 talie si abdomen, degeaba.
 
Aminteste-ti ce cauti in sala
Daca ai o prietena cu care mergi este foarte bine cata vreme va motivati una pe cealalta. Cand va asezati pe banca de abdomene sa puneti tara la cale pentru weekend, asta nu mai este in regula.
Intre exercitii trebuie sa ai momente de respiro, insa momentul de respiro nu inseamna sa lucrezi 10 minute si sa te relaxezi alte 10.
 
Telefonul bata-l vina
Da, grupul tau pe WhatsApp este plin de mesaje, Ana a pus poze noi pe Facebook, insa tu ai venit acolo sa te misti. Pentru a scapa de tentatie, lasa telefonul in vestiar sau acasa. In felul acesta scapi de ispita de a prelungi pauzele!
In plus, fie ca lucrezi la un aparat, fie ca lucrezi cu greutati, fie ca esti la saltea, concentreaza-te pe ce faci in acel moment. Nu e ok sa scroluiesti" wall-ul in timp ce dai pa pedale pe bicicleta.
 
Nu manca atat cat crezi ca iti cere corpul
Un efort fizic marit atrage dupa sine si o nevoie de marire a aportului nutritional, pe scurt, organismul iti va cere mai multa manacare. Ai grija sa iti refaci resursele de energie dupa sala, mananca un pui la gratar, o salata.
Nu trebuie sa te abtii de la a manca dupa sport in ideea ca vei slabi, pentru ca tot ce vei reusi este sa iti creezi un dezechilibru in organism. Dar nici nu te infige intr-o ceafa de porc cu cartofi prajiti doar asa, ca simti tu ca iti vine sa mananci un cal intreg.
 
Incalzesti articulatiile si pregateste-ti corpul de efort
Sa te arunci pe banda la alergat cu viteza maxima este o greseala frecventa. Daca iti iei corpul prin surprindere, acesta nu se va speria si va topi grasimea ca printr-un miracol, din contra. Risti accidentari, risti ca pe termen lung articulatiile sa iti dea batai de cap. Incalzirea inainte de efort are rolul de a incalzi" sangele si a pregati corpul pentru un antrenament eficient.
 
Nu repeta aceleasi exercitii la nesfarsit
10 minute banda, 10 bicicleta, 10 eliptica, 10 stepper, cateva serii de abdomene si iar 10 minute la banda. Pentru a obtine rezultatele cele mai bune, trebuie sa iti mentii corpul in priza" ori daca faci aceleasi exercitii intr-una, corpul tau se va obisnui cu doza de efort, se va adapta, iar tu vei sesiza o stagnare.
 
Lucreaza pe grupe de muschi
Chiar daca nu ai un instructor numai al tau, intreaba personalul din sala si documenteaza-te de pe internet cum sa alternezi exercitii, afla care aparat este recomandat pentru fesieri, care pentru muschii spatelui, fa astfel incat sa le imbini: o zi te ocupi de umeri-spate, in alta zi insista pe fund si picioare si tot asa.
Nota obtinuta:
10 (9 voturi)
450 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Alexandra-Florentina-Matei Marţi, 21 Noiembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

cum slabim, mersul la sala, cum obtinem cele mai bune rezultate


S-ar putea sa va intereseze si:

Pentru o viata sanatoasa nu este suficienta vizita la medic in scop preventiv. Sportul, [..]
citeste si comenteaza
Cand kilogramele in plus ne dau batai de cap, nici noi nu mai avem rabare si timpul nu ne [..]
citeste si comenteaza
Traim intr-o societate care cere performanta. Mai mult de-atat, cere sa avem o silueta de [..]
citeste si comenteaza
Cauza constipatiei este, de cele mai multe ori, intarzierea prezentarii la toaleta atunci [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

In universul lor mic nu este loc de framantari majore care sa le macine mintea si sa ii sece de [..]
citeste si comenteaza
Luminite, cadouri, culoare, magie, familie, prieteni, surprize, distractie, suntem mai buni, mai [..]
citeste si comenteaza
Ai platit abonamentul la sala? Foarte bine! Ai inceput sa mergi la sala? Foarte bine! Daca tot ai [..]
citeste si comenteaza
Pentru o viata sanatoasa nu este suficienta vizita la medic in scop preventiv. Sportul, odihna si o [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate