Cum revenim la un stil de viata sanatos dupa sarbatori

Asa cum spune si o melodie, este cel mai bun pretext sa renunti la dieta. Eu nu tin diete stricte, dar incerc, pe cat posibil, sa duc un stil de viata sanatos. De Craciun si Anul Nou insa, parca ar fi si pacat sa nu depasesc si eu bugetul caloric - parca nu simt ca au fost sarbatorile!

Asadar, ne-am infruptat cu mai multa salata boeuf decat de obicei, am gustat putin din carnatii facuti de tata si de dulciurile desprinse din rai facute de mama nici nu mai vorbesc. Nu am mai calculat caloriile care ne-au intrat in organism zilele acestea, lucru care se vede rapid si pe cantar. Acum ce facem? Aruncam prosopul si ne facem confortabili in stilul acesta dezorganizat de alimentatie? Mancam turnuri de clatite cu ciocolata si caramel la micul dejun, bufet suedez la pranz si desert dupa cina? Nu atat de repede.

Inainte sa te descurajezi pentru ca ti-ai distrus pentru cateva zile, cu sau fara voia ta, regimul alimentar, arunca un ochi la acesti cativa pasi care te pot ajuta sa revii in cursa catre un trup si o minte sanatoasa.

 

Urmatoarea masa sa fie sanatoasa!

Rimeaza chiar. O zi in care ai mancat prea mult si singurul sport pe care l-ai facut a fost sa te ridici de pe canapea ca sa mai iei o felie de cozonac de pe masa nu va avea un impact prea mare asupra progresului tau. In schimb, o saptamana sau o luna in care te lasi prada ispitelor culinare poate sa te destabilizeze cu adevarat. In loc sa arunci prosopul si sa-ti spui inainte de culcare ca te vei descurca mai bine maine, fa o schimbare in viitorul si mai apropiat si mananca sanatos inca de la urmatoarea ta masa! Nu numai corpul o sa-ti multumeasca pentru decizia aceasta, dar si tu o sa te simti mandra pentru ca ai luat-o si nu te-ai lasat sa devii un sclav al timpului ("Incep de maine, de luni, de la 1...").

 

Ramai pozitiv!

Daca simti ca te prabusesti, nu trebuie decat sa te concentrezi din nou asupra motivelor care te-au determinat sa incepi un stil de viata sanatos. Te antrenezi pentru o competitie sportiva, fie ea si pentru amatori? Vrei sa slabesti ca sa incapi in rochia aceia rosie pe care ti-ai cumparat-o acum o luna pe post de motivatie? Vrei sa fii atletic si sanatos ca sa poti sa tii pasul cu copiii tai? Oricare ar fi motivele tale, ramai pozitiv si nu renunta! Aminteste-ti ca un stil de viata, oricare ar fi el, este o calatorie, asa ca este normal sa nu stai mereu pe varfuri de munte si sa mai aluneci si in mici prapastii.

 

Creeaza-ti strategii!

Bun, deci ai dat-o in bara; acum este momentul sa iti dai seama de ce. Cumva briosele acelea cu ciocolata aduse de musafiri iti strigau numele? Sau cand ai vazut sticla de vin pe care prietenii tai voiau sa o imparta cu tine, ai uitat ca poti sa spui si "nu"? De cele mai multe ori cand iti depasesti bugetul caloric, anumiti factori externi sunt de blamat. Din pacate, factorii acestia externi sunt la tot pasul, si oricat ne-am dori aceasta, nu ii putem evita la nesfarsit. Asadar, daca briosele de la cofetaria din colt sunt prea tentante, mareste pasul. Daca iti dai seama ca mananci sau consumi alcool din motive de socializare, poate ca este momentul sa te gandesti mai mult la tine si la obiectivele tale, si sa inveti sa spui "nu".

 

Fa mai mult sport!

Mama face faimosii ei cozonaci in dupa-amiaza aceasta si stii de pe-acum ca asta o sa mananci la cina? Nu sari si peste exercitiile fizice! Daca stii ca o sa sari peste bugetul caloric in ziua respectiva, adauga mai multi pasi la program, fa cincizeci de genuflexiuni in loc de treizeci sau alearga pe banda douazeci de minute in loc de cincisprezece. Putin mai multa transpiratie nu raneste niciodata.

 

Nu modifica bugetul caloric pentru zilele urmatoare!

Chiar daca ieri iti consumasei deja bugetul caloric inainte de pranz, si pana seara l-ai dublat, nu apela la restrictii drastice in ziua urmatoare, crezand ca asa compensezi. Limitarile exagerate din punct de vedere alimentar au, in fapt, efectul opus celui dorit, si te pot face prizonier al unui ciclu din care n-o sa mai stii cum sa iesi. Daca sari peste o masa, devii infometat si orice aliment din jurul tau iti pare un deliciu. Tot ce trebuie sa faci dupa o zi in care ai trisat este sa revii la obiceiurile alimentare sanatoase, fara sa te restrictionezi insa.

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
987 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Luni, 04 Ianuarie 2016

Etichete pentru acest articol:

dieta, regim, sanatate


S-ar putea sa va intereseze si:

Multe dintre noi ne confruntam cu o mare problema, si anume burtica. In special atunci [..]
citeste si comenteaza
Foarte multi dintre noi sunt amatori ai acestei bauturi carbogazoase. O comandam de [..]
citeste si comenteaza
Se spune ca sanatatea trebuie sa fie pe primul loc. Se pare acest adevar nu este [..]
citeste si comenteaza
Cum sarbatorile se apropie, iar pastrarea unei greutati optime este o problema, [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Katherine Hepburn o femeie frumoasa, curajoasa si careia nu ii era teama sa iubeasca. Pe Spencer [..]
citeste si comenteaza
Poate exista vreun astfel de studiu, dar daca s-ar intreprinde o cercetare privind tendinta de a da [..]
citeste si comenteaza
Relatiile dintre oameni in general se bazeaza pe comunicare, pe limbajul semnelor si pe [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate