Pe campul de lupta cresc flori. Flower Power

Flower Power ne place si azi, cel putin modelul cu flori. Dar, stop. Stim ca a semnificat mai mult si vedem, dupa imaginile acelor timpuri, ca achiesam la ceva ce ne pune puternic in garda. Oare Flower Power mai are semnificatii actuale ? Oare subzista ? Ar trebui sa investigam inainte. Dar, inainte ca mirajul unui fashion ispititor ca inocenta motivului floral sa dispara, sa intelegem de ce ne atrage subit si de ce ne inspira.

Sigur, nu recunoastem sabloanele istorice in prezent, dar avem motive sa le presupunem sau sa fim precauti. Modelul, pe cat de inofensiv, are, pe langa forta refuzului unui razboi si potentialul sau comercial cu care si-a croit o istorie noua. Inflorirea unui eveniment, despre care stim ca este temporara, angajeaza imediat intr-un curent, care s-a dovedit a fi, in istoria Flower Power, o miscare de eliberare spre obiceiurile noului om independent. Independenta nu s-a perpetuat in forma ei de campanie. Expunerea in parcuri, in tinute nonconformiste, ascultand muzica si consumand stupefiante, dupa un posibil drum cu rulota a constituit manifestul pentru mai multa toleranta.

In 1965, Alan Ginsberg afirma sloganul Flower Power si, odata cu el, eseul directiv care il lanseaza aduce manifestatii cu ecouri incontestabile pentru oprirea razboilui din Vietnam. Protestul capata o noua forma prin gestul de a oferi flori soldatilor, sperand ca asta avea sa anuleze frica, amenintarea. Asta poate insemna floarea de la ureche. Sau floarea din rochie. Pentru ca ei erau copiii florilor. Dar, de ce sa uitam fata balaie, care aduce mesajul pacii intr-o manifesatie pasnica la rezistenta non-violenta ?

Flower Power a fost prima mare campanie de marketing in scopuri de pace, unde atentia a fost reorientata strict de la un logo sau un produs, la om ca si agent al brand-ului. Oamenii erau purtatorii acestor mesaje prin actiunile, preferintele lor teribile intr-o stare dezolanta, fara a insemna un test pe oameni. Nu, acela nu a fost un exercitiu, nu au fost cobai si nici nu s-a probat oportuniatea evenimentului, ci o vointa clara de a manifesta cu un puternic impact ''asa nu''. Un eveniment, pentru un razboi. A fost o criza sociala identitara bine reprezentata si filmul evenimentelor a doua decade a inclus si Europa, dar cu un rasunet mai mic. Daca pana la Flower Power, tipologia marketing-ului american a fost femeia casnica, iata ca la sfarsitul anilor '60 revolta fata de un razboi are ca mesager tanara rebela, dezinhibata, libera care amageste fara voia ei printr-o veste trista. Brusc, irumpe o tanara femeie, implicata politic, cu un univers de interes are depaseste aria  domiciliului, care ia prin surprindere marcile de utilitate casnica, care le impune cererea pentru pace in lume. Cert este ca, aceasta tanara femeie isi intrerupe viata normala, pentru o cauza anormala. Si initiativa a fost pe masura.

Evenimentul s-a terminat la inceputul anilor '70 fara o degenerare sociala. Revendicarile Flower Power nu se regasesc, raman un episod in istoria umanitatii, un model unic prin forta de inrolare anti-razboi, de empatizare cu constiinta anti-razboi, cu adepti in mase.

Totul si-a reluat cursul. Actorii s-au retras cu o carte de vizita nescrisa, dar care pentru ei functioneaza peste generatii. Au provocat o revolutie in concepte, in gandirea viitorului comun si a demnitatii individuale, care nu inseamna numai constiinciozitate, cu o solidaritate interculturala si o consecventa istorica. Evenimentul ramane ca o mustrare, un model legitim de amintire a libertatii, a pacii.    

Un articol de: Cassandra Petrescu

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
632 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Vineri, 29 Iulie 2016

Etichete pentru acest articol:

pace, razboi, protest, toleranta



S-ar putea sa va intereseze si:

Ce este arta? O intrebare la care cu greu gasesti un raspuns. Dupa cum este definita in [..]
citeste si comenteaza
De cele mai multe ori este dificil sa alegi cadouri pentru barbati. Prin prisma aceasta, [..]
citeste si comenteaza
O pitipoanca este o femeie vulgara, de prost-gust, al carei unic ideal este sa fie [..]
citeste si comenteaza
Frumusetea ramane dincolo de timp? Este eterna? Conteaza atunci cand iti alegi sufletul [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Spala , ploaie, ganduri negre Prinse-n umbre si tenebre, Curata desertaciune De necredinte [..]
citeste si comenteaza
Un sondaj recent, realizat in SUA, arata ca partenerii de cuplu se cearta cel mai des din cauza [..]
citeste si comenteaza
Celebritatile au fost muze pentru artisti si fashion icon pentru femeile din intreaga lume. Hubert [..]
citeste si comenteaza
Santorini este insula care ne incanta privirea si ne bucura sufletul. Albastrul Marii Egee se [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate