De ce e important sa mananci micul dejun?

Pentru foarte multe persoane micul dejun inseamna o cana cu cafea, un pahar cu apa, o tigara si foarte rar un covrig. Oricum ar fi, niciuna dintre aceste variante nu este imbucuratoare. Micul dejun este sarit, urmeaza unr panz pe fuga si, in cazuri destul de rare, o cina bogata, mancata in graba, cu pofta.

In tot acest process, metabolismul are enorm de suferit. Micul dejun este masa zilei care nu ar trebui sarita, cea mai importanta si care poate tine locul pranzului si cinei fara probleme!Cu alte cuvinte, daca reusesti sa mananci bine dimineata, poti sta linsitita in restul zilei.

 

De ce este important sa mananci micul dejun?

In primul rand, micul dejun isneamna doza necesara de energie de care ai nevoie intreaga zi. Poate nu te asteptai sa afli asta, dar un ou fiert, o omleta, un iaurt cu fructe sau o salata cu seminte reprezinta aportul necesar si suficient de nutrienti, care sa te mentina energica, pozitiva, sanatoasa si concentrata intreaga zi. Cercetarile in domeniu au demonstrat recent ca persoanele care sar peste micul dejun au o capacitate mai slaba de concentrare, de retinere a noilor informatiilor si se simt mult mai obosite, fiind predispuse la anxietate, nervozitate excesiva si depresie.

Atunci cand mananci micul dejun te asiguri ca metabolismul tau se va activa instant si va incepe sa functioneze in avantajul tau. In caz contrar, cand sari peste masa de dimineata, iti continui ziua in starea in care te-ai aflat si atunci cand dormeai. Chiar daca nu o faci constient, organismul tau se comporta ca atare.

Fiecare mic dejun ar trebui sa inceapa si sa se incheie cu un pahar mare cu apa. Apa este considerata combustibilul pentru o buna functionare a metabolismului. Pentru un mic dejun sanatos si rapid, atunci cand timpul te preseaza, exista cateva solutii extraordinare. Prima ar fi sa te trezesti cu jumatate de ora mai devreme, pentru a nu sari masa de dimineata. Daca nu, atunci o salata de legume proaspete, un ou fiert, o banana si o canita cu seminte, sau un avocado, te-ar putea salva. Totusi, recomandat este un mic dejun cat mai bogat in grasimi sanatoase, alaturi de o salata. Pentru grasimile sanatoase poti consuma carne slaba, oua, pasta de ovaz sau naut, pate de legume, soia sau un iaurt natural cu o lingurita de miere.

Atunci cand mananci in fuga si orice iti iese in cale, afla ca nu asimilezi, nici nu te hranesti, ci doar acoperi senzatia de foame, ceea ce este egal cu situatia in care nu ai fi mancat nimic. Fa-ti timp pentru micul dejun, fa-ti timp pentru tine si fii cea mai importanta din viata ta.

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
466 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Joi, 14 Septembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

mic dejun


S-ar putea sa va intereseze si:

Ingrediente: Carne tocata, Sos de spaghete bolognese, cutie spaghete nr.3 Barilla Mod de [..]
citeste si comenteaza
Daca este pentru prima data cand organizezi o seara romantica de Valentine’s Day si [..]
citeste si comenteaza
Va doriti o reteta rapida, bazata pe paste? Alegeti sa preparati fusilli cu legume! [..]
citeste si comenteaza
Ingrediente ► 1 cana 1/2 de orez cu bob ascutit ► 6 pulpe superioare de pui sau [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Pentru ca esti alaturi de FemeiaStie.ro, esti prima care asculta colinde iarna aceasta! Asteptam [..]
citeste si comenteaza
Culori par moda toamna 2015. Este sezonul schimbarilor asa ca, in caz ca ti-ai propus sa iti [..]
citeste si comenteaza
Va suna cunoscut? Probabil ca da, unora. Celor care sunt la curent sau chiar implicati intr-o [..]
citeste si comenteaza
Doriti sa iesiti in ora, la o discutie cu un prieten drag? Ei bine, undeva in zona 13 Septembrie, [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate