Surse de fier necesar cand sunt gravida. Alimentatia in sarcina

alimente-continut-fier

Fierul este esential pentru a face hemoglobina (proteina din celulele rosii care transporta oxigen), este important pentru colagen (proteina din oase, cartilaje), ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos.

Important: necesarul de fier pentru o femeie gravida este de 27 mg / zi. Pentru femeile care nu sunt insarcinate, necesarul de fier este de 18 mg/zi

Vezi si:

► alimente bogate in acid folic

► alimente bogate in calciu

► alimente bogate in vitamina C

► alimentatia in sarcina - bine de stiut

► alimente interzise in sarcina

► alimente alcaline

In timpul sarcinii ai nevoie de o cantitate mai mare de fier, acest mineral esential. Iata de ce:

► cantitatea de sange in organismul tau creste in timpul sarcinii pana cand vei avea aproape cu 50% mai mult sange decat de obicei. Asadar, ai nevoie de mai mult fier pentru a face hemoglobina

►ai nevoie de extra fier pentru bebelusul care se dezvolta, pentru placenta (in special in trimestrele 2 si 3)

 

Surse de alimente cu continut ridicat de fier:

► carne de vita slaba/macra 100 gr - 4 mg fier

► carne de curcan la cuptor 100 gr - 2.5 mg fier

► carne de pui la cuptor 100 gr - 1.5 mg fier

► carne de ton la conserva 100 gr - 1.5 mg fier

► carne de porc macra 100 gr - 1.5 mg fier

► cereale / musli fortificat cu fier 1 bol - 25 mg fier

► ovaz 1 bol - 10 mg fier

► linte 1 bol - 6.5 mg fier

► fasole 1 bol - 5 mg fier

► seminte de dovleac prajite 30 gr - 4.5 mg fier

► melasa din trestie de zahar 1 lingurita - 3.5 mg fier

► spanac gatit 1 bol - 6.5 mg fier

► paine integrala 1 felie - 1mg fier

► stafide 1 bol - 3mg fier

Important pentru asimilarea fierului la un nivel cat mai bun:

- includeti in dieta zilnica si surse de vitamina C (suc de portocale, capsuni, broccoli) - in mod special cand consumati fier din legume. Vitamina C va ajuta sa absorbiti de 6 ori mai mult fier.

- atentie, alimentele care contin calciu pot fi inhibitori pentru absorbtia de fier

- atentie, nu depasi 45 mg de fier / zi!

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
48 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Miercuri, 13 Septembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

alimente bogate in fier


S-ar putea sa va intereseze si:

Testarea pentru o eventuala sarcina reprezinta cel mai emotionant moment pentru o femeie. [..]
citeste si comenteaza
Daca esti o viitoare mama si deja ai inceput colectarea de informatii utile legate de [..]
citeste si comenteaza
Intotdeauna sarcina inseamna frumusete si bucurie, iar aceasta perioada deosebita din [..]
citeste si comenteaza
Cu siguranta cea mai frumoasa perioada din viata unei femei este cea in care este [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Organismul nostru are nevoie de vitamina D pentru a mentine un nivel optim de calciu si fosfor, [..]
citeste si comenteaza
Te gandesti ce genti se poarta in 2016? Foarte bine! Pana atunci, haideti sa vedem ce genti sunt in [..]
citeste si comenteaza
Fiecare femeie a visat, inca din copilarie poate, la o rochie de mireasa unica, speciala. [..]
citeste si comenteaza
In regula, ai ajuns la cartea a doua din Biblie - Exodul (sau Iesirea), care este o continuare a [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate