Surse de fier necesar cand sunt gravida. Alimentatia in sarcina - Sarcina - Femeia Stie.ro


Surse de fier necesar cand sunt gravida. Alimentatia in sarcina

Fierul este esential pentru a face hemoglobina (proteina din celulele rosii care transporta oxigen), este important pentru colagen (proteina din oase, cartilaje), ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos.

Important: necesarul de fier pentru o femeie gravida este de 27 mg / zi. Pentru femeile care nu sunt insarcinate, necesarul de fier este de 18 mg/zi

Vezi si:

► alimente bogate in acid folic

► alimente bogate in calciu

► alimente bogate in vitamina C

► alimentatia in sarcina - bine de stiut

► alimente interzise in sarcina

► alimente alcaline

In timpul sarcinii ai nevoie de o cantitate mai mare de fier, acest mineral esential. Iata de ce:

► cantitatea de sange in organismul tau creste in timpul sarcinii pana cand vei avea aproape cu 50% mai mult sange decat de obicei. Asadar, ai nevoie de mai mult fier pentru a face hemoglobina

►ai nevoie de extra fier pentru bebelusul care se dezvolta, pentru placenta (in special in trimestrele 2 si 3)

 

Surse de alimente cu continut ridicat de fier:

► carne de vita slaba/macra 100 gr - 4 mg fier

► carne de curcan la cuptor 100 gr - 2.5 mg fier

► carne de pui la cuptor 100 gr - 1.5 mg fier

► carne de ton la conserva 100 gr - 1.5 mg fier

► carne de porc macra 100 gr - 1.5 mg fier

► cereale / musli fortificat cu fier 1 bol - 25 mg fier

► ovaz 1 bol - 10 mg fier

► linte 1 bol - 6.5 mg fier

► fasole 1 bol - 5 mg fier

► seminte de dovleac prajite 30 gr - 4.5 mg fier

► melasa din trestie de zahar 1 lingurita - 3.5 mg fier

► spanac gatit 1 bol - 6.5 mg fier

► paine integrala 1 felie - 1mg fier

► stafide 1 bol - 3mg fier

Important pentru asimilarea fierului la un nivel cat mai bun:

- includeti in dieta zilnica si surse de vitamina C (suc de portocale, capsuni, broccoli) - in mod special cand consumati fier din legume. Vitamina C va ajuta sa absorbiti de 6 ori mai mult fier.

- atentie, alimentele care contin calciu pot fi inhibitori pentru absorbtia de fier

- atentie, nu depasi 45 mg de fier / zi!

Nota obtinuta:
10 (4 voturi)
509 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Luni, 25 Septembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

alimente bogate in fier


S-ar putea sa va intereseze si:

Impachetatul bagajului genereaza numeroase provocari, care se multiplica insa in cazul [..]
citeste si comenteaza
Corpul feminin trece printr-o multitudine de transformari în perioada sarcinii, dar cea [..]
citeste si comenteaza
In caz ca te intrebi daca esti infertila, afla ca, medical vorbind, dagnosticul de [..]
citeste si comenteaza
Intotdeauna sarcina inseamna frumusete si bucurie, iar aceasta perioada deosebita din [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Ce tunsori se poarta in 2014 pentru parul mediu? Ei bine, sunt in tendinte tunsorile bob lung - [..]
citeste si comenteaza
Daca doriti sa eliminati zaharul si produsele procesate din comert, atunci aceasta reteta de [..]
citeste si comenteaza
Te gandesti ca tortul tau de mireasa sa fie altfel, diferit de al celorlalte prietene. Vrei sa [..]
citeste si comenteaza
Stii deja, doua sarcini nu sunt la fel una cu cealalta, la fel cum doua nasteri nu sunt la fel una [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate