Surse de fier necesar cand sunt gravida. Alimentatia in sarcina

Fierul este esential pentru a face hemoglobina (proteina din celulele rosii care transporta oxigen), este important pentru colagen (proteina din oase, cartilaje), ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos.

Important: necesarul de fier pentru o femeie gravida este de 27 mg / zi. Pentru femeile care nu sunt insarcinate, necesarul de fier este de 18 mg/zi

Vezi si:

► alimente bogate in acid folic

► alimente bogate in calciu

► alimente bogate in vitamina C

► alimentatia in sarcina - bine de stiut

► alimente interzise in sarcina

► alimente alcaline

In timpul sarcinii ai nevoie de o cantitate mai mare de fier, acest mineral esential. Iata de ce:

► cantitatea de sange in organismul tau creste in timpul sarcinii pana cand vei avea aproape cu 50% mai mult sange decat de obicei. Asadar, ai nevoie de mai mult fier pentru a face hemoglobina

►ai nevoie de extra fier pentru bebelusul care se dezvolta, pentru placenta (in special in trimestrele 2 si 3)

 

Surse de alimente cu continut ridicat de fier:

► carne de vita slaba/macra 100 gr - 4 mg fier

► carne de curcan la cuptor 100 gr - 2.5 mg fier

► carne de pui la cuptor 100 gr - 1.5 mg fier

► carne de ton la conserva 100 gr - 1.5 mg fier

► carne de porc macra 100 gr - 1.5 mg fier

► cereale / musli fortificat cu fier 1 bol - 25 mg fier

► ovaz 1 bol - 10 mg fier

► linte 1 bol - 6.5 mg fier

► fasole 1 bol - 5 mg fier

► seminte de dovleac prajite 30 gr - 4.5 mg fier

► melasa din trestie de zahar 1 lingurita - 3.5 mg fier

► spanac gatit 1 bol - 6.5 mg fier

► paine integrala 1 felie - 1mg fier

► stafide 1 bol - 3mg fier

Important pentru asimilarea fierului la un nivel cat mai bun:

- includeti in dieta zilnica si surse de vitamina C (suc de portocale, capsuni, broccoli) - in mod special cand consumati fier din legume. Vitamina C va ajuta sa absorbiti de 6 ori mai mult fier.

- atentie, alimentele care contin calciu pot fi inhibitori pentru absorbtia de fier

- atentie, nu depasi 45 mg de fier / zi!

Alte alimente cu continut ridicat de fier: ficat de vita, ficat de porc, ficat de pui, ficat de miel / ied, sfecla rosie, chia, salata verde, linte rosie, naut, spanac, rodii, seminte de dovleac, pepene galben, prune

Nota obtinuta:
10 (6 voturi)
822 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Luni, 26 August 2019

Etichete pentru acest articol:

alimente bogate in fier


S-ar putea sa va intereseze si:

Testarea pentru o eventuala sarcina reprezinta cel mai emotionant moment pentru o femeie. [..]
citeste si comenteaza
Perioada sarcinii, a procreerii si aducerii pe lume a unei fiinte este cea mai frumoasa [..]
citeste si comenteaza
Sanatatea dumneavoastra, ca si cea a partenerului dumneavoastra, va poate afecta [..]
citeste si comenteaza
Aportul necesar zilnic de calciu in sarcina este de 1000 mg (persoane 19 - 50 de ani) sau [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Vrei sa iti albesti dintii in mod natural? Iata cum sa iti faci o pasta homemade: [..]
citeste si comenteaza
Aceasta este o reteta simpla, rapida, de strudel cu mere. Desigur, strudelul se poate umple si cu [..]
citeste si comenteaza
Daca esti fan dieta Paleo ori poate chiar vrei sa mergi si mai profund, tinand un protocol de [..]
citeste si comenteaza
Ai incercat foarte multe masti de par din comert? Ti-au dat cel mult stralucire parului, insa [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate