Alimente cu continut ridicat de vitamina D (vitamina soarelui)

Organismul nostru are nevoie de vitamina D pentru a mentine un nivel optim de calciu si fosfor, ceea ce ajuta la sanatatea oaselor si a dintilor (iar daca esti gravida, ajuta la sanatatea oaselor si dintilor atat pentru tine, mamico, cat si pentru bebelusul care se afla in crestere).

Este important sa ne expunem suficient la soare, pentru a avea aport de vitamina D (sau sa luam suplimente de vit D ori sa mancam alimente cu continut de vitamina D). Alimente cu continut de vitamina D: lapte dulce, smantana, unt, branza, peste, portocale, oua, creveti, branza tofu, ciuperci.

Simptomele de deficit de vitamina D sunt destul de putin sesizabile sau usor confundabile ca avand alte cauze: dureri musculare, slabiciune generala, dureri de oase si articulatii, posibile fracturi.

Important:

Necesarul este de 15mcg de vitamina D/ zi pentru femei care NU sunt insarcinate.

Necesarul este de 45 - 50 mcg de vitamina D/  zi pentru femei insarcinate

 

Alimente cu continut ridicat de vitamina D

► somon in suc propriu la conserva (provenit din captura, nu din crescatorii!) 100 gr - 12 mcg de vitamina D

► macrou in suc propriu la conserva 100 gr - 6 mcg de vitamina D

► sardine in suc propriu la conserva 100 gr - 5 mcg de vitamina D

► suc fresh de portocale 200 ml - 2mcg de vitamina D

► lapte bio 200 ml - 2 mcg de vitamina D

► cereale 200 gr - 1 mcg de vitamina D

alimente-vitamina-D.jpg

 

Cata vitamina D pot sa iau de la soare?

Depinde de: culoarea pielii, locatie (una este sa fii la ecuator, alta este sa fii intr-o zona temperata), anotimp (vara vs iarna, spre exemplu), suprafata din corp expusa la soare, perioada zilei.

Astfel, o persoana ce are culoarea pielii mai deschisa necesita un timp mai mic pentru a-si lua necesarul zilnic de vitamina D. Astfel, in timpul verii, la amiaza, 20 minute expunere la soare pentru o astfel de persoana sunt suficiente pentru un minim aport de 1000 IU (aprox 25 mg) de vitamina D.

In timpul iernii, aceeasi persoana are nevoie de o expunere de minimum 1 ora, pentru a obtine acelasi aport de 1000 IU.

1 mcg = 1 microgram

Nota obtinuta:
10 (8 voturi)
265 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Marţi, 03 Octombrie 2017

Etichete pentru acest articol:

alimente cu vitamina D


S-ar putea sa va intereseze si:

Acidul folic (cunoscut si sub numele de vitamina B9 sau folat) este deosebit de important [..]
citeste si comenteaza
Nu exista o varsta perfecta pentru a deveni mamica. Fiecare perioada are avantajele si [..]
citeste si comenteaza
Atat tu, viitoare mamica, cat si bebe aveti nevoie de vitamina C (cunoscuta si ca acid [..]
citeste si comenteaza
Ce sa nu mananc in sarcina? Iata o lista de alimente interzise in perioada sarcinii: [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Rochiile cocktail 2016 sunt curajoase, atrag atentia asupra ta, de asemenea, aceste rochii au [..]
citeste si comenteaza
Ce este hipotiroidismul? Atunci cand tiroida, acea glanda in forma de fluture, care se afla la [..]
citeste si comenteaza
O reteta de inghetata de casa simpla, rapida, fara zahar si doar din ingrediente naturale. Este [..]
citeste si comenteaza
Chiar asa: o idee neobisnuita, dar interesanta pentru organizarea si tema nuntii tale! Celebra [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate