Alimente cu continut ridicat de vitamina D (vitamina soarelui)

alimente-vitamine-d

Organismul nostru are nevoie de vitamina D pentru a mentine un nivel optim de calciu si fosfor, ceea ce ajuta la sanatatea oaselor si a dintilor (iar daca esti gravida, ajuta la sanatatea oaselor si dintilor atat pentru tine, mamico, cat si pentru bebelusul care se afla in crestere).

Este important sa ne expunem suficient la soare, pentru a avea aport de vitamina D (sau sa luam suplimente de vit D ori sa mancam alimente cu continut de vitamina D). Alimente cu continut de vitamina D: lapte dulce, smantana, unt, branza, peste, portocale, oua, creveti, branza tofu, ciuperci.

Simptomele de deficit de vitamina D sunt destul de putin sesizabile sau usor confundabile ca avand alte cauze: dureri musculare, slabiciune generala, dureri de oase si articulatii, posibile fracturi.

Important:

Necesarul este de 15mcg de vitamina D/ zi pentru femei care NU sunt insarcinate.

Necesarul este de 45 - 50 mg de vitamina D/  zi pentru femei insarcinate

 

Alimente cu continut ridicat de vitamina D

► somon in suc propriu la conserva (provenit din captura, nu din crescatorii!) 100 gr - 12 mcg de vitamina D

► macrou in suc propriu la conserva 100 gr - 6 mcg de vitamina D

► sardine in suc propriu la conserva 100 gr - 5 mcg de vitamina D

► suc fresh de portocale 200 ml - 2mcg de vitamina D

► lapte bio 200 ml - 2 mcg de vitamina D

► cereale 200 gr - 1 mcg de vitamina D

alimente-vitamina-D.jpg

 

Cata vitamina D pot sa iau de la soare?

Depinde de: culoarea pielii, locatie (una este sa fii la ecuator, alta este sa fii intr-o zona temperata), anotimp (vara vs iarna, spre exemplu), suprafata din corp expusa la soare, perioada zilei.

Astfel, o persoana ce are culoarea pielii mai deschisa necesita un timp mai mic pentru a-si lua necesarul zilnic de vitamina D. Astfel, in timpul verii, la amiaza, 20 minute expunere la soare pentru o astfel de persoana sunt suficiente pentru un minim aport de 1000 IU (aprox 25 mg) de vitamina D.

In timpul iernii, aceeasi persoana are nevoie de o expunere de minimum 1 ora, pentru a obtine acelasi aport de 1000 IU.

Nota obtinuta:
10 (5 voturi)
116 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Vineri, 15 Septembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

alimente cu vitamina D


S-ar putea sa va intereseze si:

Fiecare femeie insarcinata are datoria de a-si face un set de analize speciale , [..]
citeste si comenteaza
Sarcina nu mai este de mult timp (din fericire) o scuza a femeilor pentru a neglija felul [..]
citeste si comenteaza
Ghid de imagini, ce prezinta sarcina saptamana de saptamana. Ce se intampla cu fatul si [..]
citeste si comenteaza
Intotdeauna sarcina inseamna frumusete si bucurie, iar aceasta perioada deosebita din [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Nunta este o zi speciala, intr-adevar, asadar si coafura de mireasa este un element important. [..]
citeste si comenteaza
Nunta traditionala ruseasca, ca orice nunta cu obiceiuri, necesita atentie la detalii, decoratiuni, [..]
citeste si comenteaza
Te gandesti ce genti se poarta in 2016? Foarte bine! Pana atunci, haideti sa vedem ce genti sunt in [..]
citeste si comenteaza
Florile de gradini fac parte din viata noastra, iar daca acestea ne plac foarte mult, ni le dorim [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate