Alimentatia in sarcina. Surse de calciu necesar zilnic cand sunt insarcinata

Aportul necesar zilnic de calciu in sarcina este de 1000 mg (persoane 19 - 50 de ani) sau 1300 mg (persoane sub 19 ani). Cum putem sa ne asiguram acest necesar? Ce alimente contin calciu?

Important! Pentru absorbtia corecta a calciului in organism este necesara vitamina D (vitamina soarelui).

Vezi si:

► alimente bogate in acid folic

► alimente bogate in calciu

► alimente bogate in fier

► alimente bogate in vitamina C

► alimentatia in sarcina - bine de stiut

► alimente interzise in sarcina

► alimente alcaline

Varianta cea mai simpla este de a lua cate 1/2 lingurita de carbonat de calciu (contine cea mai mare cantitate de calciu elementar), impreuna cu un pahar de suc fresh de portocale. (calciul are nevoie de vitamina C pentru a se absorbi bine sau altfel spus, are nevoie de aciditate.

Cand esti insarcinata, bebelusul tau aflat in crestere zi de zi are nevoie de calciu pentru a avea oase si dinti puternici. De asemenea, calciu ajuta bebelusul sa aiba o inima sanatoasa si un ritm cardiac bun.

Si atentie, viitoare mamici, daca nu ai suficient calciu in dieta ta alimentara, bebelusul  va extrage calciu din oasele tale, ceea ce va va afecta sanatatea.

 

Surse de alimente cu continut ridicat de calciu

Cum poti lua cele 1000 mg de Ca/ zi direct din alimente, fara a mai apela la carbonat de calciu? Mananca zilnic oricare din alimentele de mai jos, astfel incat sa insumezi 1000 mg de Ca zilnic.

 

► iaurt 100 ml - 200 mg de calciu

► lapte dulce organic/bio 100 ml - 150 mg de calciu

► branza maturata (cascaval branza de burduf) 100 gr - 600 mg calciu

► lapte de soia 100 ml - 120 mg calciu

► suc de portocale fresh 100 ml - 120 mg calciu

► somon de captura 100 gr - 200 mg calciu

► branzica de vaci 100 gr - 90 mg calciu

► branza telemea 100 gr - 300 mg calciu

► migdale 100 gr - 250 mg calciu

► seminte de in 100 gr - 250 gr calciu

► seminte de floarea soarelui 60 gr - 100 mg calciu

► varza kale 1 ceasca - 100 mg calciu

► morcovi 100 gr - 40 mg calciu

► sardine in ulei (cu tot cu oase) 100 gr - 400 mg calciu

► branza tofu 100 gr - 80 mg calciu

► spanac 100 gr - 140 mg calciu

► apa de izvor 100 gr - 250 mg calciu

► curmale 100 gr - 60 mg calciu

► smochine 100 gr - 160 mg calciu

alimente_si_calciu.jpg

Nota obtinuta:
10 (8 voturi)
1031 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Luni, 25 Septembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

surse de calciu, alimente bogate in calciu


S-ar putea sa va intereseze si:

Poate v-ati intrebat de multe ori sau ati auzit expresia de scor Apgar. Acest scor Apgar [..]
citeste si comenteaza
O boala despre care nus tim prea multe dar care se raspandeste cu repeziciune. Sindromul [..]
citeste si comenteaza
Corpul feminin trece printr-o multitudine de transformari în perioada sarcinii, dar cea [..]
citeste si comenteaza
Cel mai frumos dar primit de femeie de la Dumnezeu este acela de a da viata. Nimic nu [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Te gandesti ca tortul tau de mireasa sa fie altfel, diferit de al celorlalte prietene. Vrei sa [..]
citeste si comenteaza
Deja stim ca o sa fim mirese in 2016, dara care sunt tendintele rochiei de mireasa si ce modele de [..]
citeste si comenteaza
Coafurile grecesti au devenit cunoscute si iubite nu cu foarte multa vreme in urma, iar in acest an [..]
citeste si comenteaza
Ghimbirul are beneficii deosebite pentru sistemul digestiv, protejeaza colonul si ovarele impotriva [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate