Cum sa traiesti in armonie cu tine si cu ce te inconjoara

cum-sa-traiesti-in-armonie

Armonia, astazi, a ramas doar un cuvant de rutina, dar care nu-si mai gaseste concretizarea in nimic. Suntem mereu pe fuga si nu mai avem timp pentru armonie si ”alte prostii”. Totusi, aceste ”prostii” ne construiesc, ne ofera energie si ne intretin sanatatea.

 

Chiar nu iti faci timp?

Pentru toate momentele neprietenoase, in care simti ca esti epuizata psihic si ca ai nevoie de un refugiu, iti ofer cateva idei de exercitii simple care sa contribuie la bunastarea ta oricand deraiezi de la armonie. Ai nevoie de doar cateva minute pe care sa ti le aloci zilnic fara sa fii deranjata.

Aseaza-te confortabil intr-un fotoliu, pe canapea, pe pat sau chiar in cada plina. Ai grija ca in jur sa fie liniste sau alege o muzica de relaxare cu sunete prietenoase – ploaie, cantec de pasarele, flaut, pian. Timp de 5-10 minute tine ochii inchisi, asculta muzica si imagineaza-ti ca te afli exact acolo unde te trimite cu gandul muzica pe care o asculti. Imagineaza-te acolo bucurandu-te de ceea ce e in jurul tau, creeaza-ti propria poveste si simte-te ca intr-o vacanta exotica. Acest proces se numeste meditatie si are o capacitate uluitoare de relaxare intr-un timp foarte scurt. Daca timpul iti permite, bucura-te cat vrei de aceasta tehnica. Chiar functioneaza. Cand vei deschide ochii iti vei da seama ca ai reusit sa te deconectezi de la spatiul in care te afli si sa te transpui in altul.

Iata si o lista care contine cate link-uri utile pentru utile. Aici poti gasi muzica de care iti vorbeam si o poti folosi oricand pentru o clipa de bunastare. Fie in meitatie, fie in casti, atunci cand fac treaba, uneori, fie inainte sa adormi.

-         sunete relaxante din mediul inconjurator natural

-         sunete din natura

-         muzica de relaxare

-         melodie pentru destresare si somn linistit

-         muzica de meditatie

-         muzica pentru detensionare

-         sunete relaxante ale naturii

-         sunete relaxante de harpa

 

► De fiecare data cand te simti agitata, stresata, tensionata sau te cuprinde enervarea, fa un efort si opreste-te un minut pentru a respira. Respira adanc. Inspira numarand pana la trei si expira facand aceeasi numaratoare. Repeta exercitiul timp de un minut, doua. Respiratia adanca are capacitatea de a incetini bataile inimii si, implicit, de a reduce agitatia, enervarea, anxietatea, stresul si tensiunea. Corpul se relaxeaza. Fa acest exercitiu chiar si atunci cand te trezesti si mergi la culcare, seara. Corpul se obisnuieste cu acest ritual, iar anxietatea se reduce firesc si organic.

► Trebuie sa iti gasesti un colt in casa – si un moment potrivit - in care sa poti fi singura timp de macar o ora, o data pe saptamana – daca nu mai des – cand sa poti pune muzica, sa iti poti aprinde lumanari parfumate si sa citesti o pagina-doua dintr-o lectura relaxanta sau sa vezi un film care sa te incarce. Stiu, multa lume nu e obisnuita cu astfel de tehnici de relaxare, insa ele invata corpul sa se comporte relaxat si mintea sa controleze emotiile in mod benefic tie.

► In geanta ta sigur incape un carnetel/ o agenda mica in care sa poti nota oricand, oriunde te-ai afla, ce simti, in ce parte a corpului se manifesta si ce anume a generat starea proasta. Fa acest exercitiu timp de macar o luna si vei putea analiza ce genereaza starea ta de neliniste precum si ce poti face in acest sens. Pentru a gestiona ceea ce simti si te incomodeaza, trebuie mai intai sa intelegi sursa cauzatoare.

Cand te simti demotivata, coplesita de lipsa curajului, a increderii in sine si cand crezi ca e ”prea tarziu” pentru tot ce ai fi vrut sa faci, iti propun un exercitiu care ar trebui sa aiba mare impact asupra ta si sa iti demonstreze ca nu traiesti viata nici la jumatate din capacitatea sa. Poate in urma acestui exercitiu se vor deschide cateva canale pe care le-ai avut astupate atat de mut timp si vei incepe sa prinzi aripi.

In primul rand alege o muzica relaxanta, aseaza-te confortabil si ia alaturi o foaie de hartie si un creion. Este cel mai simplu, insa o poti face si stand relaxata cu ochii inchisi, fara sa scrii.

Totusi, eu propun scrisul. Prin scris, informatia se inregistreaza mai usor in RAM!

Nota obtinuta:
0 (0 voturi)
142 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Joi, 06 Aprilie 2017

Etichete pentru acest articol:

despre armonie



S-ar putea sa va intereseze si:

Bucuria de a fi tu insati este nemarginita. Cu toate acestea, trebuie sa recunoastem ca [..]
citeste si comenteaza
"Femeia este iubita asa cum este iubita muzica, cum este iubit luxul. Este [..]
citeste si comenteaza
Daca pana acum singura ocupatie a femeilor era ingrijirea copiilor, astazi lucrurile s-au [..]
citeste si comenteaza
Daca ne uitam in urma si ne gandim la bunicile noatre s-ar putea sa ne incerce un [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Ce tunsori se poarta anul acesta? Te-ai intrebat si tu, nu-i asa? Schimbarile ne plac, insa nu [..]
citeste si comenteaza
Trigliceridele sunt grasimi sintetizate de ficat care sunt, mai apoi, depozitate in tesuturi pentru [..]
citeste si comenteaza
Ne-am obisnuit deja cu multiplele minuni ale naturii. Ne tratam deja de multa vreme cu ajutorul [..]
citeste si comenteaza
Daca esti impatimita a modei, a tot ce se poarta de la an la an, de la luna la luna si nu-ti scapa [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate