3 lectii importante invatate la joburile anterioare

Am lucrat atat pe call center, cat si pe turism si resurse umane pe diverse roluri. Iata cateva lectii invatate pe parcursul experientelor:

Primul job nu este perfect

Am pornit intr-un call center unde trebuia sa apelez directorii unor firme din Spania pentru a le cumpara diverse produse. Aveam de fiecare data acelasi script, discutii interminabile cu secretarele pentru a-mi putea face legatura, frustrate pentru ca lucram sub target si majoritatea nu erau dispusi sa vanda. Pe moment nu am realizat, insa am capatat mai multa incredere in a comunica, a avea initiativa, a negocia si a nu ma da batuta dupa cateva saptamani.:)


Munca in call center nu e chiar atat de horror

Cand auzi 100 de apeluri pe zi cu durata de minim 3 minute dintre care 70 la % dintre clienti tipa, injura sau iti povestesc diverse lucruri pe langa subiect ori isi descarca propriile frustrari pe care esti obligat sa le asculti 8 ore din 24. Aceasta experienta m-a facut sa vreau sa cunosc, sa descopar oamenii, sa le identific adevaratele nevoi, problema si sa imi dezvolt pasiunea pentru psihologie si dezvoltare personala.

Am ajuns sa fiu un client mai rabdator si sa zaambesc mai des celor care poate asculta si ei la randul lor ore intregi de plangeri si reclamatii. Sa ma pun in locul lor si sa inteleg ca este un cumul de situatii stresante sau neplacute pe care ajungi sa le versi pe persoana nepotrivita. Ori faptul ca pare mai simplu sa sun la customer service si in loc sa imi recunosc vina sau rusinea, neputinta ori pur si simplu neatentia sau ignoranta e mai usor sa o rasfrang asupra celui care imi preia apelul.

 

Nu exista echipa ideala si seful perfect

Mult timp am incercat sa fiu draguta cu toata lumea, sa am initiativa, sa ma ofer sa ajut pe toata lumea doar ca sa fiu placuta de colegi. Surpriza! Chiar si asa erau persoane care ma ignorau, nu imi acordau atentia pe care as fi vrut-o. Ori eram prea deschisa discutand probleme personale, ori eram prea retrasta sau rezervata.

Dupa cateva joburi  am invatat ca nimeni nu ma poate placea in totalitate  indiferent cat de draguta sunt. La munca lumea rade si glumeste, insa problemele personale sunt lasate acasa. Fiecare isi joaca rolul cat mai bine pentru a trece timpul cat mai repede si usor. Consider ca atitudinea fata de un sef un trebuie sa fie nici prea deschisa, nici prea inchisa, nu am castigat in niciuna din situatii.:)

Cand esti foarte deschis risti si spui lucruri care se pot interpreta, judeca, colegii si sefii necunoscandu-te asa cum o fac de exemplu familia si prietenii. Reversul, o persoana foarte tacuta si rezervata poate fi catalogata drept aroganta sau superioritate.

Un articol de: Diana Plescan

Nota obtinuta:
10 (1 vot)
504 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Sâmbătă, 02 Decembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

cum sa fii la job



S-ar putea sa va intereseze si:

In urma experientelor din campul angajarii si al dragostei la care am ajuns eu si [..]
citeste si comenteaza
Toata lumea este speriata de cuvantul „banca” si de orice actiune sau activitate care [..]
citeste si comenteaza
Care sunt beneficiile tale dupa concediere? Desi ai zice ca nu sunt, iata cateva: [..]
citeste si comenteaza
Este o realitate de care cu totii ne lovim, insa poate unii dintre noi aleg sa se inchida [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Familia se destrama cand casa devine un iad si inceteaza sa fie acea oaza de liniste mult dorita. [..]
citeste si comenteaza
HB inseamna “hoasca batrana”, contras. Am auzit odata, acest termen, spus de un tanar si l-am [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate