Networking-ul, pion de baza in dezvoltarea oricarei afaceri

networking_social

Networking-ul reprezinta cea mai moderna, simpla si rapida modalitate de a schimba pareri si de a obtine informatii pretioase dezvoltarii oricarei afaceri si vine in ajutorul oricarui intreprinzator ce urmareste a-si creste reteaua de contacte si a-si facilita accesul catre o comunicare cat mai directa si mai eficienta cu potentialii viitori parteneri de business.

Altfel spus, la baza intalnirilor de networking sta relationarea: comunicarea directa dintre oameni – in detrimentul comunicarii virtuale - ca strategie esentiala in vederea acumularii de informatii importante pentru cresterea oricarei afaceri. Networking-ul este o cale inteligenta la indemana oricui doreste sa isi conduca afacerea in top prin crearea de legaturi cu oameni de top.

Pentru ca esentiala in dezvoltarea profesionala este acceptarea oricarei oportunitati ivite si deschiderea catre a primi noi informatii pretioase si idei care vin in sprijinul cresterii afacerii, networking-ul se desfasoara in intalniri periodice care ofera:

► public tinta inclinat catre succes;

► oportunitatea de a cunoaste persoane influente si de a lega parteneriate reciproc avantajoase;

► potentiali clienti intresati de ceea ce ofera o afacere sau alta;

► oportunitatea de a prezenta in public planul afacerii pe care doresti sa o demarezi astfel incat persoanele intersate sa te sprijine, sa se asocieze sau sa iti propuna colaborari;

► oportunitatea de a-ti creste o afacere;

► ocazia de invata noi tehnici de marketing si promovare;

► sansa de a invata cum sa iti realizezi o imagine care sa atraga, sa vanda, sa aduca profit.

In cadrul intrunirilor de networking se realizeaza cele mai multe relatii cheie in afaceri si se deprind cele mai importante strategii de promovare.

Pentru cei care sunt la prima interactiune directa, exista trei reguli esentiale intr-o intalnire de networking:

  1. Este bine ca in prezentare sa se rosteasca foarte clar numele fiecaruia pentru a fi retinut corect, iar tonul prezentarii sa fie unul cat mai prietenos – dar intr-o maniera profesionista – astfel incat mesajul sa aiba un impact pozitiv asupra auditoriului (nu numai in afaceri, dar in general, in orice situatie de comunicare de succes, un aspect major este reprezentat de tonalitatea vocii, gestica, energie – deci de comunicarea nonverbala);
  2. Este esential ca in cadrul prezentarii sa se prezinte totul foarte simplu si la obiect astfel incat sa nu ramana foarte multe necunoscute;
  3. Este obligatoriu ca in urma intalnirilor de networking sa existe un schimb de carti de vizita realizat intre cel putin 30 de persoane, legaturi care sa faciliteze pe viitor cresterea afacerii si asocieri constructive si profitabile.

In orasele cu un numar mai mic de locuitori, networking-ul se realizeaza in locurile cele mai cunoscute din oras, unde se aduna de regula cei mai multi si mai diversi oameni din toate domeniile si se organizeaza din timp astfel incat sa fie o intalnire productiva de la care sa plece cat mai multe persoane multumite si care sa dea nastere cat mai multor colaborari profitabile.

In Bucuresti si alte orase mari din tara, lucrurile stau putin diferit in sensul ca orice eveniment, intalnire intr-un mediu mai mult sau mai putin conventional, workshop sau conferinta, poate sa devina rapid o intalnire de networking prin comunicarea realizata direct intre cei aflati in mediul respectiv. Orasele mari facliteaza networking-ul si fara o organizare prealabila insa exista, deopotriva, spatii cunoscute, special destinate acestor intruniri periodice care par sa castige tot mai mult teren. In tarile cu o traditie mai dezvoltata in networking (exemplu Statele Unite), acesta a devenit deja un stil de viata si un mod de petrecere a timpului liber.

Pentru ca circumstantele se schimba continuu, networking-ul este o sursa sigura de idei noi, productive si strategii moderne de imbunatatire a oricarei metode de lucru, de promovare si de dezvoltare profesionala. O intalnire de networking ii aduce antreprenorului cel putin 50 de carti de vizita din partea celorlalti participanti, cel putin 10 contacte utile, circa 5 potentiali viitori colaboratori care vor ajuta la cresterea afacerii sau la planul dezvoltarii acesteia cu informatii si expriente pretioase prin care e au trecut si din care au ivatat. Sau cum spunea Robert Kiyosaki: „Daca vrei sa ajungi undeva, cel mai bine este sa gasesti pe cineva care a fost deja acolo”

Nota obtinuta:
10 (1 vot)
748 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Luni, 16 Martie 2015

Etichete pentru acest articol:

networking, retea business, retea afaceri


S-ar putea sa va intereseze si:

Nu se spune degeaba ca orice ai face, daca nu faci si cu pasiune, nu iese atat de bine pe [..]
citeste si comenteaza
Te-ai saturat de sefi sau colegi cu toane? Sau pur si simplu criza te-a lasat fara [..]
citeste si comenteaza
Bianka, personajul principal al acestui articol, ma astepta deja de cateva minute bune la [..]
citeste si comenteaza
Maria Grapini este o femeie de afaceri care s-a facut remarcata atat pe plan national, [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Maturisesc ca am aflat despre Raw Vegan in urma cu numai cateva luni. Nu stiam exact ce este, cum [..]
citeste si comenteaza
Esti fascinata de stilul frantuzesc si-ti doresti si tu ca atunci cand te privesti in oglinda sa [..]
citeste si comenteaza
In ultima decada, toata lume face copii pentru ca “asa trebuie”. Daca inainte aceasta conceptie [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate